Warsztaty - zarządzanie stresem
Wstęp
- · Stres 1 jest wszechobecny w naszym życiu zawodowym. Bywa czynnikiem pozytywnym, wpływającym na większą kreatywność liderów i pracowników. Częściej jednak, jeśli stracimy nad nim kontrolę, niespodziewanie i dotkliwie doświadczamy jego negatywnych konsekwencji.
- · Stanowi on realny koszt dla firmy / korporacji. Pracownicy poddawani długotrwałemu stresowi to zmniejszona wydajność pracy, osłabiona odporność fizyczna i psychiczna, a nawet efekt wypalenia zawodowego, a zatem zaburzenia w funkcjonowaniu organizacji.
- · Jest to też oczywiście koszt jednostkowy, jaki ponoszą menedżerowie i liderzy (sfera zawodowa, społeczna, psychologiczna, somatyczna).·
- · A więc do dzieła, czas na zmianę spojrzenia na mechanizmy powstawania i mało skuteczne, dotychczasowe sposoby radzenia sobie ze stresem. Czas na nabranie właściwego dystansu i osiągnięcie wewnętrznej równowagi i harmonii a w rezultacie tego osiągnięcie większego potencjału twórczego, lepszych wyników w pracy, umiejętności lepszego radzenia sobie podczas narad, trudnych rozmów i negocjacji. Poprawa stanu zdrowia niech będzie tutaj "dodatkowym bonusem".
Grupa docelowa
Warsztaty są skierowane przede wszystkim do tzw. decydentów i menedżerów wszystkich szczebli oraz pracowników działów sprzedaży i marketingu, obsługi klienta, finansów i ogólnie pojętego zarządzania. Do osób poddawanych presji zadaniowej i czasowej, którzy chcą nie tylko wiedzieć jak efektywnie gasić pożary w pracy, ale również jak skutecznie im zapobiegać. Wreszcie dla tych, którzy stawiają czoła nie tylko wymaganiom stawianym przez firmę, ale również i przez samych siebie.·
Cel warsztatów
- · Rozwój umiejętności skutecznego i trwałego zarządzania stresem, czyli radzenia sobie z sytuacjami stresowymi
- · Zrozumienie przyczyn i mechanizmów powstawania stresu oraz skutków jego nagromadzenia· Uzyskanie wiedzy na temat optymalnego poziomu stresu stymulującego do konstruktywnych działań
- · Mobilizacja i wykorzystanie własnego potencjału
- · Rozwój umiejętności wykorzystania sytuacji stresogennych do rozwoju osobistego, lepszego zrozumienia siebie i innych
- · Zwiększenie kontroli nad własnymi emocjami·
W rezultacie:
- · Zwiększenie efektywności pracy·
- · Skuteczniejsza realizacja założonych zadań i celów
- · Osiągnięcie stanu większej równowagi i dystansu do obowiązków służbowych·
- · Polepszenie umiejętności komunikacyjnych i realizacji interpersonalnych
·
Przykładowy program szkolenia
- · Istota stresu
- · Przyczyny stresu w miejscu pracy
- · Stres w pracy lidera / menedżera·
- · Fizyczne, psychiczne i emocjonalne objawy stresu
- · Analiza własnych zachowań w sytuacjach stresowych
- · Techniki, metody i sposoby radzenia sobie ze stresem
- · Rola poprawnej i efektywnej komunikacji w ograniczeniu stresu
- · Techniki relaksacyjne
Na koniec najważniejsze. To co wyróżnia te warsztaty.
- · Na "dzień dobry" rozładowanie napięcia stresowego poprzez wykorzystanie dźwięku i wibracji gongów tybetańskich.
- · W krótkim czasie wytworzenia dystansu do bieżących problemów, dzięki czemu uczestnicy bardziej aktywnie uczestniczą w warsztatach.
- · Nastawienie na zdobycie praktycznych umiejętności zarządzania stresem.
- ·
1. Słowo "stres" użyte jest tutaj w zwyczajowym kontekście, a nie proponowanym w opisach pozostałych warsztatów holistycznym podejściem jako do zjawiska fizjologicznego. Nie piszę również o "walce" ze stresem, określenie to choć nagminnie stosowane, jest w kompletnej opozycji do wiedzy i doświadczenia autora tej witryny.
|