![]() |
Partnerskie stosunki pomiędzy uczniem a nauczycielem
Program skutecznej komunikacji w relacji uczeń – nauczyciel.
Kurs adresowany jest do nauczycieli szkół podstawowych (z uwzględnieniem nauczania początkowego i klas 4-6), gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Prowadzą psychologowie, socjologowie, specjaliści z zakresu technik interpersonalnych; osoby z doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów oraz trenerzy Instytutu Nieinwazyjnej Analizy Osobowości. Celem kursu jest poznanie podstaw komunikacji niewerbalnej, usprawniającej kontakty personalne oraz proces porozumienia z uczniem. Nabycie umiejętności rozpoznawania sygnałów mowy ciała, barier w komunikowaniu się, oraz rozładowywania napięć emocjonalnych, skutkuje wyższą jakością procesu dydaktycznego. Sprzyja ograniczeniu stresu nauczyciela a także wspomaga pogłębiony kontakt z uczniem. Szkolenie organizowane jest dla ok. 15 osobowych grup nauczycieli w wymiarze 6 godzin zajęć dydaktycznych.
Termin i miejsce realizacji kursu – do uzgodnienia.
Program kursu:
I ● Podstawy komunikacji niewerbalnej.
● Gesty otwartości i zamknięcia. ● Prawda i kłamstwo, odczytywane w twarzy i gestach. ● Język ciała – rozumienie mowy ciała. II ● Odczytywanie modalności sensorycznej.
● Bariery komunikacji. ● Budowanie synchronii interakcyjnej i „prowadzenie”. ● Ramy behawioralne. III ● Uśmiech i stopnie śmiechu.
● Terapeutyczna rola śmiechu w procesie dydaktycznym. ● Śmiech i relaks w procesie uczenia. ● Sztuka koncentracji uwagi i przezwyciężania stresu. Korzyści wynikające z udziału w kursie:
Zrozumienie nieuświadomionych aspektów w komunikacji z uczniem, nabycie wiedzy dotyczącej ograniczeń w porozumieniu, budowanie płaszczyzny dialogu w relacjach personalnych, poznanie i nauczenie się sposobów ograniczania napięć emocjonalnych, pogłębienie procesu rozumienia i komunikowania się. Kurs kończy się wydaniem zaświadczeń. |